• קורסים ופעילויותקורסים מוצעים לכיתות ה - ו'

    שלום לכולם!

     

    חקלאות אורבנית עם  אסף רגב

    חקלאות העתיד חודרת אט אט למרחב העירוני ומשנה את אופייה של העיר ממקום צרכני למקום יצרני. העיר הופכת למוקד ייצור מזון המאכיל את תושביה בגגות, במרפסות, בחצרות ובגינות הקהילתיות.

    בכדי לגדל מזון בעיר אנו צריכים להתנתק מטכניקות הגידול הקונבנציונאליות ולהתאימן לסביבה העירונית. במהלך הקורס נחקור, נתכנן ונבנה מערכות חקלאיות מתקדמות המותאמות לגידול מזון בעיר.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנו על הגידולים מפני מזיקים. נבצע מחקרים על דשנים שונים והשפעתם על הצמחים וכמובן שנכין מטעמים מהצמחים הרבים  שנגדל.

     

    אדריכלות ועיצוב "אקלים יצירתי" עם אלינה כהן

    במהלך הקורס "אדריכלות ועיצוב" נשאל שאלות עודות הסובב אותנו: מה הוא הדרך שעבר כל מוצר מלאכותי? כמה אנשים עבדו שנים ארוכות כדי שהמוצר יקבל את צורתו המוכרת? מה היא צורתו של בית חלומותיי? ומה הוא אב טיפוס? מתוך הכרות קרובה עם עולם העיצוב מוצר, נוכחתי לדעת שרוב המשאבים הולכים למטרה אחת בלבד: לרצות את הלקוח ולמכור כמה שיותר מוצרים. היום, בתקופת משבר האקלים ושינויים קיצוניים במזג האויר, ובאורך החיים שלנו יש צורך בפיתוח דרך חשיבה חדשה. הקורס מציע מבט ביקורתי על עולם הצריכה ועל עיצוב המוצר, ומעודד חשיבה יצירתית פורצת דרך שלוקחת אחראיות על הסביבה, תוך כדי המצאה ופיתוח של מוצרים חדשים.

    בתחילת הקורס מפתחים חברות לעיצוב מוצר. הילדים יכלו לבחור באיזה סוג עיצוב לעסוק, ועם מי  להיות בחברה, ומה הם התפקידים של בעלי החברה. מדברים על הרצון של החברה לגדול ולהתפתח, מצד אחד, ומצד שני על הצורך לשמור על נקודת מבט ביקורתית ולבחון כל הזמן את ההשפעה של התפתחות החברה על הסביבה.

    בהמשך הקורס נברר מה הוא התחום שמושך את התלמיד במיוחד: האם זה עיצוב אופנה, אדריכלות או עיצוב מוצר. נתכנן ונבנה דגם של אותו המוצר שבחרנו, נלמד ונעמיק בתחום שמעניין את התלמיד. נבחן את היכולת שלו לעמוד באתגרים, לעבור מכשולים ולהגיע לידי מוצר או דגם פרי מעשה ידיו ודמיונו.

     

    איך זה הגיע לצלחת שלי אסף רגב

    ירקות ופירות מוצגים לנו לראווה בכל סופרמרקט, תצוגה זו היא רק הקצה של תהליך ארוך של גידול וטיפוח של צמח על ידי החקלאי. הידע החקלאי שבעבר היה נפוץ יותר הולך ונשכח מאיתנו, רבים אינם יודעים שמלון ומלפפון הם בני דודים וגדלים באופן דומה, שכרובית היא למעשה זר פרחים והקולורבי אינו שורש אלא גבעול מעובה.

    במהלך הקורס נבחר צמחי מאכל מעניינים, נחקור ונבחן את אופן גידולם, נתכנן ונבנה מערכות מותאמות לגידול צמחי המאכל בצורה יעילה, מקורית ואסתטית.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנועל הגידולים מפני מזיקים.

     

    מציאות אבודה עם אלינה כהן

    במהלך הקורס נתייחס לעולמות אבודים למנייהם, כגון:

    עולם הדינוזאורים, עולם שהיה לפני הקורונה, עולם שנחרב בעקבות משבר האקלים, עולם הילדות, משחקים ישנים וטובים, ועוד...

    אנחנו שמים לעצמינו אתגר להחזיר את העולם האבוד בעזרת יצירת משחק.

    ניצור משחק שולחן גדול ונהפוך את החוויה האבודה למשחק בעל כללים ברורים.

    העבודה תתבצע בקבוצות, שיבנו את לוח המשחק, את האביזרים הדרושים וחוברת כללי המשחק

     

    אנימציה קלאסית  עם עינת קרני

    נלמד לצלם ולערוך סרטי אנימציה בטכניקת stopmotion בה מצלמים תמונה אחר תמונה. 

    ניצר במגוון רחב של חומרים כגון פלסטלינה, אוכל, תחפושות, מגזרות נייר ועוד.

    נעבוד בקבוצות קטנות ומשתנות ונלמד לעבוד כצוות מנצח.

     

    תיאטרון עם עינת קרני

    נחקור את הבעת הגוף, הצליל, המילה והמשפט. נשחק במגוון תרגילים הכוללים, אילתור, פנטומימה ועוד

     

    משחקים מתמטיים עם לייא סלאלחא:

    להכיר את העולם בשפה המתמטית, דרך פעילות ומשחק מתמטי שתורם לפיתוח תלמיד
    חוקר, עצמאי, מעורר אינטואיציה, יצירתי, עורך ניסויים, אחראי על קבלת החלטות ומגלה
    מספר פתרונות לבעיה אחת, משער ומסיק מסקנות, ומפעיל חשיבה על חשיבה. במסגרת
    הקורס נעביר מבט אל העולם והחיים שלנו בעין מתמטית, נכיר מתמטיקאים שיצרו שינויי
    והשפעה במתמטיקה, באמצעות פעילויות, תחרויות וחידות נלמד בכיף ובהנאה.

     

    רובוטיקה עם ריהאן עמאר

    קורס רובוטיקה לילדים הוא קורס שבו לומדים התלמידים את יסודות הפיזיקה והמכניקה ותכנות  אשר נדרשים לתכנת את הרובוט. הודות לקורס רובוטיקה הילדים מחזקים את כישורים חברתיים בעבודת הצוות בין חברי הקבוצה ואיך להיות אחראי על חלקים של הרובוט וגם לומדים וחווים את החוויה עצמה. סביבת הלימוד שכוללת את תהליך הרכבת רובוט ותכנות הרובוט לצד סימולציה וירטואלית הופכת את חווית הלימודים לחוויה מהנה וכיפית. בנוסף לכך מדובר על שיטה יעילה ומהירה לתכנות רובוטים מבלי התסכול אשר מעורב בעבודה המכנית עם הרובוט.

     

    אני והמצלמה עם ריהאן עמאר

    קורס אני והמצלמה הוא קורס מתקדם יותר המשלב עבודה על דמויות, היכרות עם עולם המצלמה, הבנה עמוקה של שפת הגוף, כוחה וחשיבותה של הקשבה, ואיך היא קשורה לשחרור, לשיפור הביטחון העצמי, ולפיתוח הדמיון והיצירתיות .

     

    אובייקטיבי עם זהר כהן

    הקורס מפתח יכולת התמודדות עם פרויקט לתווך ארוך תוך יצירת  עבודה אישית שתבשיל לידי תצוגה.

    הסדנה שואפת להנחיל חופש יצירה וחופש הבעה אשר יהווה קרקע פורייה שתצמיח מגוון יצירות אישיות עם קשר ורצף התפתחותי.                                              

    במהלך הסדנה מתנהל דיאלוג פורה ותומך בין מורה לתלמיד ובין התלמידים. אנו משלבים מגוון תרגילים, ומפתחים  דרכי ביטוי מגוונות בחומרים שונים בפיסול ובציור במטרה שכל תלמיד ימצא את דרכו הייחודית ליצור.

    במהלך כל תרגיל התלמיד מתמודד עם אתגר הניצב בפניו ולומד להיות 'המחוקק, השופט והמבצע' של הפרויקט וכך מפתח מיומנות יצירתיות של מלאכה וכתב יד אישי ויצירתי.

    הסדנה  שואפת ליצור מפגש עם תוכן מתחום ההיסטוריה של האמנות ואתגר ויזואלי, כל זאת באווירה של הנחייה אישית ויצירת דינאמיקה קבוצתית זורמת המאפשרת התפתחות של כל תלמיד בקצב שלו.

     

     שם הקורס: מגירות הנפש  עם זהר כהן

    "כל אדם הוא יוצר, כל אדם אמן" (בוייס). אמנות הינה שפה שיש בה יכולת ביטוי אישי ואתגר יצירתי.

    במהלך הסדנה אנו נפגשים ומתנסים במגוון נושאים מתחום האמנות: רישום, ציור בצבע , הדפס, ופיסול. נחשף לאמנית ביאנקה אשל גרשוני, יוצרת ייחודית. יצירתה תהווה מעין סיפור מסגרת לתרגילים ולהכרות מעמיקה יותר עם אמנות ישראלית ועולמית.

    מגירות הנפש הנו חלון לעולמם של הילדים, חלון יצירתי מלא צבעים וחומרים. התלמידים מפתחים לעצמם "לוח עבודה" ייחודי ומגוון ביצירות שונות אשר יצטרפו לעבודה אחת שלמה ומקיפה. הסדנה מאפשרת לילדים לגלות משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי המשקף אותם.

     

    הנסיך הקטן לכיתות ו' עם זהר כהן

    תכונית לימודים בעקבות  הספר "הנסיך הקטן " מאת נטואן דה סנט־אכזופרי: ספר ייחודי

    שנע בין סיפור ילדים לספר למבוגרים. הספר עשיר בשפע המטאפורות, עצות ומחשבות.

     בתוכנית חילקנו את הספר לפרקים  וכל פרק נבחן כיצד הוא פונה אלינו.

    משם נצא ליצירה במגוון תרגילים וחומרי יצירה שונים. המפגש עם הספר מאתגר אותנו

    להתמודד עם תרגיל יצירתי תוך כדי שיתוף פעולה עם חברים לקבוצה.

    הספר "הנסיך הקטן" מהווה מסגרת ומעשיר את יכולת הביטוי שלנו, לנסח מחשבות דרך

    המילים ושיחה. לאחר שנעמיק בדבר הספר, נצא לפעולה אמנותית.

    דוגמא מתוך הספר: "  נסתי לצייר נחש..."- נתרגם ליצירה בנושא הגשמת חלומות.  

    הסדנה תאפשר לתלמיד ליצור עבודה משמעותית ולהתמקד בטכניקה בה יבחר: ציור

    בצבעים קשים או רכים, פיסול בחומרים שונים , גרפיטי .

    ובנוסף הילדים יגלו משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי שמשקף אותם.

     

    מדע בצלחת עם זכיה ואקים

    קורס הזה עוסק בהיבטים מדעיים  של מזון ובישול ,לומדים וחוקרים מתוך התנסות ובישול ביחד .

    אנחנו עושים שימוש במדע ככלי חינוכי-חברתי, על מנת להעצים ילדים ותלמידים ולסייע להם לפתח יכולות של חשיבה רציונלית. בתוך כך הם רוכשים מיומנויות נוספות לחיים, כמו עבודה בצוות, חקירה, למידה וחשיבה ביקורתית. העצמת תלמידים תורמת גם לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי של התלמידים ומעודדת את השתלבותם במסגרת, להקנות מיומנויות לימוד ומחקר חדשות ולהעמיק את הידע במקצועות המדעים.

     

    קורס צלמנות (קורס משולב צילום ואומנות) עם זכיה ואקים

     נלמד בקורס הזה  להבין כיצד המצלמה עובדת ,לפתח ראיה צילומית ולהשתמש נכון בציוד כדי לתרגם אותה לתמונות משמעותיות, נתנסה איך למצאו זוויות צילום מעניינות שינציחו אירועים ונופים בצורה שונה .

    נשלב בין ציור וצילום, כדי ליצר  תמונות  שיביעו רעיון  אישי , נעסוק בהתבוננות, בהפניית המבט, המבט העצמי ממבטים אחרים, ביצירת מבט שרואה וחש את עצמו ואת מה שבחוץ ומה שבפנים.

    הקורס כולל מגוון טכניקות עבודה מסורתיות ומודרניות הנלמדות בדרך מעשית ומהנה, ובאווירה של חדוות יצירה.