• קורסים ופעילויותקורסים מוצעים לכיתות ו'

    להלן רשימת קורסים לכיתות ו' לשנת הלימודים תש"פ -

     

    חקלאות אורבנית עם אסף רוגינצקי

    חקלאות העתיד חודרת אט אט למרחב העירוני ומשנה את אופייה של העיר ממקום צרכני למקום יצרני. העיר הופכת למוקד ייצור מזון המאכיל את תושביה בגגות, במרפסות, בחצרות ובגינות הקהילתיות.

    בכדי לגדל מזון בעיר אנו צריכים להתנתק מטכניקות הגידול הקונבנציונאליות ולהתאימן לסביבה העירונית. במהלך הקורס נחקור, נתכנן ונבנה מערכות חקלאיות מתקדמות המותאמות לגידול מזון בעיר.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנו על הגידולים מפני מזיקים.                                         נבצע מחקרים על דשנים שונים והשפעתם על הצמחים וכמובן שנכין מטעמים מהצמחים הרבים  שנגדל.

     

    איך זה הגיע לצלחת שלי? עם  אסף רוגינצקי

    ירקות ופירות מוצגים לנו לראווה בכל סופרמרקט, תצוגה זו היא רק הקצה של תהליך ארוך של גידול וטיפוח של צמח על ידי החקלאי. הידע החקלאי שבעבר היה נפוץ יותר הולך ונשכח מאיתנו, רבים אינם יודעים שמלון ומלפפון הם בני דודים וגדלים באופן דומה, שכרובית היא למעשה זר פרחים והקולורבי אינו שורש אלא גבעול מעובה.

    במהלך הקורס נבחר צמחי מאכל מעניינים, נחקור ונבחן את אופן גידולם, נתכנן ונבנה מערכות מותאמות לגידול צמחי המאכל בצורה יעילה, מקורית ואסתטית.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנו על הגידולים מפני מזיקים.

    נבצע מחקרים על דשנים שונים והשפעתם על הצמחים וכמובן שנכין מטעמים מהצמחים הרבים  שנגדל.

     

     

    אנימציה קלאסית: " סרט אנלוגי בזמן דיגיטלי"... עם עינת קרני

    האנימציה הקלאסית פותחת בפנינו עולם שלם של דמיון, יצירה וקסם ללא גבולות. תחום זה מכיל בתוכו את כל תחומי האמנות השונים החל מכתיבת סיפור, מבע קולנועי, צילום, משחק ותנועה, פיסול, ציור, עריכת תמונה וסאונד ועוד.

    במהלך השנה ניצור סרטים במספר טכניקות כמו stopmotion  ו- cutout ונשתמש במגוון חומרים, כגון: חפצים, תחפושות, פלסטלינה, מגזרות נייר, חול צבעוני ועוד.

    אנימציה קלאסית היא טכניקה בה יוצרים תמונה אחרי תמונה, לכן היא דורשת סבלנות רבה אך מבטיחה תוצאה קסומה!

    יצירת סרטים מתרחשת בצוותים ויש בה חלוקת תפקידים. מכאן שיצירת סרטים הנה גם תחום חברתי מאוד, שמזמין את הפרט לשתף פעולה וליצור קשרים חברתיים. התחום החברתי הינו חלק בלתי נפרד מלימוד האנימציה הקלאסית משום שעבודת צוות היא המפתח להצלחת היצירה.

     

    תיאטרון  עם עינת קרני

    אמנויות הבמה מאפשרות מרחב הבעה פורקן ושעשוע. יחד עם זאת, המשחק תורם לבניית הביטחון העצמי של הילד מעצם היותו שייך לקבוצה ומופיע מול קהל.

    נתחיל בללמוד כיצד להשתחרר ולאפשר לעצמנו להשתעשע ולהתבטא מבלי להתבייש או לבייש. נלמד מהי קבוצה וכבוד הדדי, תמיכה ועזרה לחבר ונחקור מצבים חברתיים ורגשיים. נחווה תרגילי דרמה דרכם נתבונן ביצירת דרמה דרך הגוף, המילה והתנועה. נתנסה במשחק דרך טקסט לבן, אימפרוביזציה, פנטומימה, והפקה.

    נלמד מגוון טכניקות משחק, כגון: שיטת לאבאן, פנטומימה, תנועה, אימפרוביזציה, ג'יבריש ועוד. נחווה סדנאות מעשיות בנושאים שונים כמו מוזיקה ותנועה, אפיון דמות, רגשות, יחסים במשפחה ועוד.

     

    שם הקורס : הנסיך הקטן עם  זהר כהן

    תכונית לימודים בעקבות  הספר "הנסיך הקטן " מאת נטואן דה סנט־אכזופרי: ספר ייחודי

    שנע בין סיפור ילדים לספר למבוגרים. הספר עשיר בשפע המטאפורות, עצות ומחשבות.

     בתוכנית חילקנו את הספר לפרקים  וכל פרק נבחן כיצד הוא פונה אלינו. משם נצא ליצירה במגוון תרגילים וחומרי יצירה שונים. המפגש עם הספר מאתגר אותנו להתמודד עם תרגיל יצירתי תוך כדי שיתוף פעולה עם חברים לקבוצה. הספר "הנסיך הקטן" מהווה מסגרת ומעשיר את יכולת הביטוי של שלנו, לנסח מחשבות דרך  המילים ושיחה. לאחר שנעמיק בדבר הספר, נצא לפעולה אמנותית.  דוגמא מתוך הספר: "  נסתי לצייר נחש..."- נתרגם ליצירה בנושא הגשמת חלומות. הסדנה תאפשר לתלמיד ליצור עבודה משמעותית ולהתמקד בטכניקה בה יבחר: ציור בצבעים קשים או רכים, פיסול בחומרים שונים , גרפיטי .

    ובנוסף הילדים יגלו משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים

    לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי שמשקף אותם.

     

    קסמים וכישופים: כוחם של החושים עם אלון מירום

    במהלך השיעור נעסוק בסוגים והשפעות קסמים וכישופים גם בעבר גם בהווה ונחקור מה עתיד לבוא. המחקר שלנו יבוא לידי ביטוי גם ע"י למידת קסמים, ביצוען ומחקר כישופים הנעשים לא רק בעולם האגדות אלא כאלו שגם מקבלים ביטוי בעולם הממשי בעזרת שימוש בחושינו ומחשבתינו. קסמים וכישופים המופיעים ביום יום שלנו, יש כאלו ברורים לפנינו וגם כאלו שאינם נחשפים בקלות. נושאי השיעורים יועברו גם מצד המורה וגם מצד התלמידים לאחר מחקר מצידם. מטרת השיעור: להיות כיפי ופותח אופקי חשיבה.

     

    אובייקטיבי. כיתת אמן עם זהר כהן

     

     הקורס מפתח יכולת התמודדות עם פרויקט לטווח ארוך תוך יצירת  עבודה אישית שתבשיל לידי תצוגה.

    הסדנה שואפת להנחיל חופש יצירה וחופש הבעה אשר יהווה קרקע פורייה שתצמיח מגוון יצירות אישיות עם קשר ורצף התפתחותי.                                              

       במהלך הסדנה מתנהל דיאלוג פורה ותומך בין מורה לתלמיד ובין התלמידים. אנו משלבים מגוון תרגילים, ומפתחים  דרכי ביטוי מגוונות בחומרים שונים בפיסול ובציור במטרה שכל תלמיד ימצא את דרכו הייחודית ליצור.

    במהלך כל תרגיל התלמיד מתמודד עם אתגר הניצב בפניו ולומד להיות 'המחוקק, השופט והמבצע' של הפרויקט וכך מפתח מיומנות יצירתיות של מלאכה וכתב יד אישי ויצירתי.

     

    הסטורי שלי- קורס צילום מתקדמים עם צילה זלת

    קורס צילום בחירה לכיתות ו' בו נחקור יחד את הסביבה שלנו. נלמד לצלם במצלמות מקצועיות ונצא לחקור את הקהילה והסביבה שמקיפה אותנו. בקורס נלמד גם לערוך תמונות ונעבוד על פיתוח סגנון אישי ותיק עבודות.

     

    שם הקורס: גרפיטי עם זהר כהן.

     

    מהו גרפיטי? אומנות רחוב, עם מסרים ישירים שיש בהם אמירה חברתית. בסדנה אנו שואפים שיצירות האמנות מהמרחב הציבורי ישמשו כטריגר ליצירה אישית ובכך יתקיים מעבר מהמרחב הציבורי למרחב האישי של הילד.      

    נרכוש מיומנויות רבות ומגוונות בתהליך הדורש זמן והתארגנות, סדר ודיוק. מתרגילים פשוטים של הכרות עם כללי החומרים, מעבודה עם סרגל והכנת שבלונות אל יצירה אישית שיש לה מסר ונושא מוגדר הלקוח מתחומי ידע שנחקרו כגון ספר, כוכבים, היסטוריה וכ"ו.

    נשאף לקחת את הכלי גרפיטי כדבר המוכר לנו מהמרחב הציבורי אל  עולמו של התלמיד. הסדנה היא מרחב יצירה בה ניתנים כלים וזמן זורם המאפשר התפתחות אישית ושיתוף פעולה, במטרה לפתח יצירה אישית, בעלת כתב יד ייחודי ומזוהה.

     

    פג  - מילים ומחשבות שנולדו טרם זמנם" עם מוטי ברייט

    חשיבה אחרת – כמו חריש עמוק שמכין את מצע הרעיונות לשדה של מילים.

    פעמים, הרעיון כמו הכתיבה  נולדים טרם זמנם,  אבל ממש כמו  פג, הם תמיד מיוחדים. הקורס שלנו – אינו אלא ניסיון (שכבר הוכיח את עצמו), לשלב בין הרעיון המופשט לביטוי המילולי שלו.  מובן כי למילוליות יש ביטוי עצמאי, וערך בפני עצמו. בקורס נעלה לדיון מבחר מגוון של רעיונות מכל תחומי הדעת והמחשבה, וננסה להציע תיעוד מלולי של תולדות התובנה. אין זה בהכרח תיעוד לשמו, משום שכל חשיבה מוקדמת – מטבעה שהיא מתמיינת כמו תאי גזע עובריים לטריטוריות להן הן מיועדות מראש ושלא מראש.

    תוצרי הביטויים המילוליים והרעיוניים בשדה הכתיבה והמחשבה שנולדו בשנים האחרונות, היו יפים, מקוריים ויצירתיים מאין כמותם. התלמידים יבחרו באיזה נתיב דרך להפליג  על פי נטיית לבם וכישרונם. נדון בין השאר בסיפורים, שירים, ספרי עיון ומחקר מן הקלאסיקה המוכרת ומן התרבות החדשה המתהווה בזה הזמן.

     

    קולנוענים צעירים - סיפורים בתנועה עם אלון מרום

    בכל מפגש נלמד חלק אחר של יצירת הקולנוע ונתרגל, נחזור בזמן ונלמד איך נוצר סיפור ויזואלי,  נבין איך האבסטרקט סביבינו הוא חלק חשוב בסיפור ומה ולמה הקול כל כך חשוב. לאחר יצירת הכלים ב-⅔ הראשונים של הקורס ה-⅓ האחרון יהיה יתמקד ביצירת פרויקט סיום של סרטון קצר.