• קורסים ופעילויותקורסים מוצעים לכיתות ה - ו'

    שלום לכולם!

    אנחנו נעדכן בסוף אוגוסט  את הקורסים המוצעים..

     

    ובנתיים:

    חקלאות אורבנית עם  אסף רגב

    חקלאות העתיד חודרת אט אט למרחב העירוני ומשנה את אופייה של העיר ממקום צרכני למקום יצרני. העיר הופכת למוקד ייצור מזון המאכיל את תושביה בגגות, במרפסות, בחצרות ובגינות הקהילתיות.

    בכדי לגדל מזון בעיר אנו צריכים להתנתק מטכניקות הגידול הקונבנציונאליות ולהתאימן לסביבה העירונית. במהלך הקורס נחקור, נתכנן ונבנה מערכות חקלאיות מתקדמות המותאמות לגידול מזון בעיר.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנו על הגידולים מפני מזיקים. נבצע מחקרים על דשנים שונים והשפעתם על הצמחים וכמובן שנכין מטעמים מהצמחים הרבים  שנגדל.

     

    קורס באדריכלות ועיצוב "אקלים יצירתי" עם אלינה כהן

    במהלך הקורס "אדריכלות ועיצוב" נשאל שאלות עודות הסובב אותנו: מה הוא הדרך שעבר כל מוצר מלאכותי? כמה אנשים עבדו שנים ארוכות כדי שהמוצר יקבל את צורתו המוכרת? מה היא צורתו של בית חלומותיי? ומה הוא אב טיפוס? מתוך הכרות קרובה עם עולם העיצוב מוצר, נוכחתי לדעת שרוב המשאבים הולכים למטרה אחת בלבד: לרצות את הלקוח ולמכור כמה שיותר מוצרים. היום, בתקופת משבר האקלים ושינויים קיצוניים במזג האויר, ובעורך החיים שלנו יש צורך בפיתוח דרך חשיבה חדשה. הקורס מציע מבט ביקורתי על עולם הצריכה ועל עיצוב המוצר, ומעודד חשיבה יצירתית פורצת דרך  שלוקחת אחראיות על הסביבה, תוך כדי המצאה ופיתוח של מוצרים חדשים.

    בתחילת הקורס פתחים חברות לעיצוב מוצר. הילדים יכלו לבחור באיזה סוג עיצוב לעסוק, ועם מי    להיות בחברה, ומה הם התפקידים של בעלי החברה. מדברים על הרצון של החברה לגדול ולהתפתח, מצד אחד, ומצד שני על הצורך לשמור על נקודת מבט ביקורתית ולבחון כל הזמן את ההשפעה של התפתחות החברה על הסביבה.

    בהמשך הקורס נברר מה הוא התחום שמושך את התלמיד במיוחד: האם זה עיצוב אופנה, אדריכלות או עיצוב מוצר. נתכנן ונבנה דגם של אותו המוצר שבחרנו, נלמד ונעמיק בתחום שמעניין את התלמיד. נבחן את היכולת שלו לעמוד באתגרים, לעבור מכשולים ולהגיע לידי מוצר או דגם פרי מעשה ידיו ודמיונו.

     

    איך זה הגיע לצלחת שלי אסף רגב

    ירקות ופירות מוצגים לנו לראווה בכל סופרמרקט, תצוגה זו היא רק הקצה של תהליך ארוך של גידול וטיפוח של צמח על ידי החקלאי. הידע החקלאי שבעבר היה נפוץ יותר הולך ונשכח מאיתנו, רבים אינם יודעים שמלון ומלפפון הם בני דודים וגדלים באופן דומה, שכרובית היא למעשה זר פרחים והקולורבי אינו שורש אלא גבעול מעובה.

    במהלך הקורס נבחר צמחי מאכל מעניינים, נחקור ונבחן את אופן גידולם, נתכנן ונבנה מערכות מותאמות לגידול צמחי המאכל בצורה יעילה, מקורית ואסתטית.

    נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים בתכנון הגינה שיגנו על הגידולים מפני מזיקים.

     

    שח מט - משחק המלכים עם סאהר מועלם

    רוצים ללמוד לחשוב טוב יותר? ללמוד לקבל החלטות בזמן לחץ?

    רוצים ללמוד מה חושב היריב ולתכנן מהלכים קדימה?

    רוצים לשפר את הזיכרון שלכם ולפתח את המוח שלכם?

    מסתבר שתרגול נכון ומתמשך במשחק השחמט מאפשר פיתוח יכולות קוגניטיביות רבות  אצל שחקנים ובמיוחד אצל ילדים. 

     

    עיתון בית ספרי עם רוני כרם-פז:

    העיתון הבית ספרי, הכולל בתוכו כתבות, צילומים ואיורים, שעשועונים, סקרים ועוד, הוא כלי ליצירת תקשורת ולהעברת מסרים חברתיים בקרב התלמידות והתלמידים. 

    הקורס יכלול למידה שיתופית אינטראקטיבית, שיתוף במידע ורעיונות, התלבטות קבוצתית בסוגיות שונות, קבלת החלטות והפקת עיתון.

    מערכת העיתון תכלול את התפקידים הבאים: עורכים ועורכ/ת ראשי/ת, כתבים, מגהים, צלמים, מאיירים ועוד.

     

    ביומימיקרי עם מיה קאליר מירב

    ביומימיקרי הוא תחום דעת העוסק בחיקוי הטבע בכדי לתת פתרונות לבעיות שונות. "ביו" פירושו "חיים" ו"מימיקרי" נגזר מהמילה "מימזיס" שטבע אריסטו והמשמעות שלה "חיקוי".

    הנחת היסוד  הביומימיקרית היא שלמרבית הבעיות שבהן נתקל המין האנושי הטבע כבר יצר פתרונות וכל שנותר הוא להבין אותם ולנסות לפתח מערכת טכנולוגית. במהלך הקורס נרחיב את הידע שלנו בתחום באמצעות דוגמאות שונות לפיתוחים טכנולוגיים, הנדסיים, אקולוגיים ועוד ששואבים השראה מהטבע. במקביל ננסה להגדיר בעיות משלנו ולמצוא להן פתרונות באמצעות השראה מבעלי חיים או צמחים. הלמידה בקורס היא באמצעות פרויקט הנעשה הן באופן אישי והן בצוות

     

    מפגשים בין מדע לאומנות עם מיה קאליר מירב ורוני כרם פז

    בדרך כלל שני התחומים הללו, מדע ואומנות, נלמדים כל אחד בפני עצמו. לכל אחד יש את גוף הידע שלו, דרכי העבודה, המחקר, העשייה. לכל תחום יש את דמויות המופת שלו- אמנים מפורסמים, חוקרים בעלי שם. אבל הפעם אנחנו רוצות להיפגש, לקחת נושאים ולהתבונן בהם בין התחומים. לחקור אמנות, ליצור מדע. כל נושא ילמד בסדרה של מפגשים שבהם נתבונן על חומר, נלמד אותו, ניצור באמצעותו ונכיר עבודות אמנות מדעיות של יוצרים וחוקרים.

     

    אוכל זה לא רק מזון עם מיה קאליר מירב

    כאשר אני פוגשת אנשים חדשים, אני אוהבת להכיר אותם באמצעות האוכל שלהם. אוכל זה תרבות, מנהגים, היסטוריה, פילוסופיה, חברה. אוכל מעניין אותי גם בהיבטים המדעיים שלו- תהליכים כימיים, ביולוגיים ופיזיקליים שהופכים חומרי גלם מסוימים למשהו חדש בעל ניחוחות, טעמים, צבעים ומרקמים. הקורס בנוי בחלקו על חקר של מאכל כלשהו אותו בוחרים התלמידים עצמם ובחלקו על בישול והכנה של אותו מאכל במטבח הלימודי שלנו.

     

    משחקים מתמטיים עם לייא סלאלחא:

    להכיר את העולם בשפה המתמטית, דרך פעילות ומשחק מתמטי שתורם לפיתוח תלמיד
    חוקר, עצמאי, מעורר אינטואיציה, יצירתי, עורך ניסויים, אחראי על קבלת החלטות ומגלה
    מספר פתרונות לבעיה אחת, משער ומסיק מסקנות, ומפעיל חשיבה על חשיבה. במסגרת
    הקורס נעביר מבט אל העולם והחיים שלנו בעין מתמטית, נכיר מתמטיקאים שיצרו שינויי
    והשפעה במתמטיקה, באמצעות פעילויות, תחרויות וחידות נלמד בכיף ובהנאה.

     

    תקציר קורס בניית משחקים עם ריהאן עמאר
    קורס בניית משחקים הוא קורס שבו לומדים התלמידים את יסוד המחשוב ונותן לתלמידים
    להיכנס לאווירה דיגיטלית דרך שילוב כלים טכנולוגיים בהוראה ובלמידה התמחות מקצועית
    בפיתוח משחקי מחשב לכל סוגי הפלטפורמות, במהלכו מעניק כלים ומיומנויות נרחבות
    הנחוצים להשתלבות במשחקים לימודים , פרסום ומדיה, ויזמות בתחום המשחקים , וכאן
    התלמידים מפעילים החשיבה הדיגיטלית .


    תקציר קורס צילום עם ריהאן עמאר
    קורס צילום הוא קורס שבו משלבים למידת טכניקה ומיומנות לצד יצירתיות והבעה אישית.
    השיעורים כוללים לימודי טכניקות של הצילום, סיורי צילום בשטח, תרגולים מעשיים, הבעה
    אישית דרך דיון וניתוח עבודות של התלמידים. בנוסף להקניית עקרונות הצילום ויכולת
    שליטה במצלמה, אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח השפה האישית של התלמיד.

     

    אובייקטיבי עם זהר כהן

     הקורס מפתח יכולת התמודדות עם פרויקט לתווך ארוך תוך יצירת  עבודה אישית שתבשיל לידי תצוגה.

    הסדנה שואפת להנחיל חופש יצירה וחופש הבעה אשר יהווה קרקע פורייה שתצמיח מגוון יצירות אישיות עם קשר ורצף התפתחותי.                                              

       במהלך הסדנה מתנהל דיאלוג פורה ותומך בין מורה לתלמיד ובין התלמידים. אנו משלבים מגוון תרגילים, ומפתחים  דרכי ביטוי מגוונות בחומרים שונים בפיסול ובציור במטרה שכל תלמיד ימצא את דרכו הייחודית ליצור.

    במהלך כל תרגיל התלמיד מתמודד עם אתגר הניצב בפניו ולומד להיות 'המחוקק, השופט והמבצע' של הפרויקט וכך מפתח מיומנות יצירתיות של מלאכה וכתב יד אישי ויצירתי.

    הסדנה  שואפת ליצור מפגש עם תוכן מתחום ההיסטוריה של האמנות ואתגר ויזואלי, כל זאת באווירה של הנחייה אישית ויצירת דינאמיקה קבוצתית זורמת המאפשרת התפתחות של כל תלמיד בקצב שלו.

    -------------

     

     

    שם הקורס:מגירות הנפש כיתה ה' עם זהר כהן

     

    "כל אדם הוא יוצר, כל אדם אמן" (בוייס). אמנות הינה שפה שיש בה יכולת ביטוי אישי ואתגר יצירתי.

    במהלך הסדנה אנו נפגשים ומתנסים במגוון נושאים מתחום האמנות: רישום, ציור בצבע , הדפס, ופיסול. נחשף לאמנית ביאנקה אשל גרשוני, יוצרת ייחודית. יצירתה תהווה מעין סיפור מסגרת לתרגילים ולהכרות מעמיקה יותר עם אמנות ישראלית ועולמית.

    מגירות הנפש הנו חלון לעולמם של הילדים, חלון יצירתי מלא צבעים וחומרים. התלמידים מפתחים לעצמם "לוח עבודה" ייחודי ומגוון ביצירות שונות אשר יצטרפו לעבודה אחת שלמה ומקיפה. הסדנה מאפשרת לילדים לגלות משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי המשקף אותם.

     

     

     הנסיך הקטן לכיתות ו עם זהר כהן

    תכונית לימודים בעקבות  הספר "הנסיך הקטן " מאת נטואן דה סנט־אכזופרי: ספר ייחודי

    שנע בין סיפור ילדים לספר למבוגרים. הספר עשיר בשפע המטאפורות, עצות ומחשבות.

     בתוכנית חילקנו את הספר לפרקים  וכל פרק נבחן כיצד הוא פונה אלינו.

    משם נצא ליצירה במגוון תרגילים וחומרי יצירה שונים. המפגש עם הספר מאתגר אותנו

    להתמודד עם תרגיל יצירתי תוך כדי שיתוף פעולה עם חברים לקבוצה.

    הספר "הנסיך הקטן" מהווה מסגרת ומעשיר את יכולת הביטוי שלנו, לנסח מחשבות דרך

    המילים ושיחה. לאחר שנעמיק בדבר הספר, נצא לפעולה אמנותית.

    דוגמא מתוך הספר: "  נסתי לצייר נחש..."- נתרגם ליצירה בנושא הגשמת חלומות.  

    הסדנה תאפשר לתלמיד ליצור עבודה משמעותית ולהתמקד בטכניקה בה יבחר: ציור

    בצבעים קשים או רכים, פיסול בחומרים שונים , גרפיטי .

    ובנוסף הילדים יגלו משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים

     

    לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי שמשקף אותם.

     

     

     

    מדע בצלחת עם זכייה ואקים

    קורס הזה עוסק בהיבטים מדעיים  של מזון ובישול ,לומדים וחוקרים מתוך התנסות ובישול ביחד .

    אנחנו עושים שימוש במדע ככלי חינוכי-חברתי, על מנת להעצים ילדים ותלמידים ולסייע להם לפתח יכולות של חשיבה רציונלית. בתוך כך הם רוכשים מיומנויות נוספות לחיים, כמו עבודה בצוות, חקירה, למידה וחשיבה ביקורתית. העצמת תלמידים תורמת גם לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי של התלמידים ומעודדת את השתלבותם במסגרת, להקנות מיומנויות לימוד ומחקר חדשות ולהעמיק את הידע במקצועות המדעים.

     

    קורס בניית ויצירת  משחקים עם זכייה ואקים

    למשחק חשיבות רבה בפעילות התנועתית, הוא מגבש, מהנה, מפתח יכולות שונות אצל החניכים ובעיקר כיף. בחירת המשחק איננה מקרית. חשוב שתבחר/י אותו בהתאם למטרות שהצבת לעצמך בבניית הקבוצה והפעולה

    המשחק משתקף במשפט, במלחמה, בפילוסופיה, בשירה ובאומנות.

    המשחק יכול להשתלב בכל שלב בלמידה: כפתיחה לנושא חדש או כיישום ותרגול של נושא .

    שנלמד. כישורים ומיומנויות: כל משחק מזמן פיתוח של כישורים שונים, כגון: כישורי חיים, כישורי שפה, תקשורת חברתית ועוד. המשתתפים נדרשים להפגין רמת מיומנות ויכולות קוגניטיביות, מוטוריות, רגשיות ואחרות. במשחק הלימודי, פיתוח כישורים ומיומנויות אלה יכולים להיות משולבים במטרות הלימודיות או להוות מטרה בפני עצמה.

    למידה פעילה: באמצעות המשחק התלמידים מתמודדים עם אתגרים ומצבים שלא תמיד באים לידי ביטוי בלמידה פרונטלית: חקירה, פתרון בעיות, מעורבות שווה של כל המשתתפים, פיתוח הסקרנות, דמיון ויצירתיות, שיתוף פעולה בין חברי צוות ועוד

    פרויקט אישי או בזוגות