החזון הפדגוגי
מנהלי תכניות המחוננים וצוות האגף גיבשו את החזון הפדגוגי של האגף.
עקרונות חזון זה מתורגמים למדיניות ולתכניות עבודה, ומימושם משמש פריצת דרך בעשייה החינוכית וכר נרחב ליזמות חינוכיות המיועדות לתלמידים מחוננים. החזון קורא לשיח שונה בין המורה לתלמיד,
שיח שבו המורים והתלמידים משלבים יחדיו תהליכים היוצרים ידע חדש והקשרים חדשים לידע.
להלן נוסח החזון:
האגף למחוננים ולמצטיינים שואף להנחיל ולהוביל תרבות שבה המצוינות היא ערך מרכזי.
בחזוננו חולקים בו -זמנית ערכים של מצוינות אישית ואנושית, התעלות ומובילות תוך מחויבות ורגישות לחברה.
אנו מחויבים ליצירת סביבות למידה תומכות רגשית, גמישות ודינאמיות, שבהן יתאפשרו שיח מאתגר ויצירת ידע חדש.
"הסביבה שבשאיפה" שלנו ייחודה בעצם היותה קהילייה לומדת, שבה תלמידים ומורים שווים בסקרנותם ובמחויבותם לקחת זה את זה שוב ושוב לשדות חדשים, בלתי ידועים. כך תיפתחנה למורים ולתלמידים אפשרויות חדשות להעצמת מכלול היבטי התודעה, למתן ביטוי לכישוריהם הייחודיים וליצירת דפוסי לימוד וחינוך הולמים תוך התחדשות מתמדת.
ואנחנו- מה אנחנו רוצים?
שכשבאים למרכז - כולם מרגישים שאפשר להיות מי שאנחנו,
לבטא את מחשבותנו ורצונותנו מבלי לפגוע באחרים, ולדעת שיש אוזן קשבת.
שנוהגים במרכז בכבוד לכל הבאים: ילדים ומורים מכבדים אלה את אלה
ושומרים על אקלים חברתי נעים כלפי כולם.
שהלמידה תהייה למידה מולטידיסיפלינארית,
המשלבת ידע ומיומנויות, שמשלבת חשיבה, תכנון וביצוע.
שהחשיבה שתתפתח תהיה חשיבה יצירתית וביקורתית.
שתהיה הנאה מהלמידה ושהלמידה תהיה מתוך הנעה פנימית,
כזו שמפתחת סקרנות, חקר ושאילת שאלות ומבססת יצירתיות,
חדשנות ומקוריות, וסובלנות למצבים של אי ודאות.