• קורסים ופעילויותקורסים למצטייני כיתות ד' - ו' יום רביעי

     

     שלום לכולם!

    להלן תקצירי קורסים לתוכנית המצטיינים ביום רביעי

     

    אובייקטיבי עם זהר כהן ודיאנה כנעאן

    הקורס מפתח יכולת התמודדות עם פרויקט לתווך ארוך תוך יצירת  עבודה אישית שתבשיל לידי תצוגה.

    הסדנה שואפת להנחיל חופש יצירה וחופש הבעה אשר יהווה קרקע פורייה שתצמיח מגוון יצירות אישיות עם קשר ורצף התפתחותי.                                              

    במהלך הסדנה מתנהל דיאלוג פורה ותומך בין מורה לתלמיד ובין התלמידים. אנו משלבים מגוון תרגילים, ומפתחים  דרכי ביטוי מגוונות בחומרים שונים בפיסול ובציור במטרה שכל תלמיד ימצא את דרכו הייחודית ליצור.

    במהלך כל תרגיל התלמיד מתמודד עם אתגר הניצב בפניו ולומד להיות 'המחוקק, השופט והמבצע' של הפרויקט וכך מפתח מיומנות יצירתיות של מלאכה וכתב יד אישי ויצירתי.

    הסדנה  שואפת ליצור מפגש עם תוכן מתחום ההיסטוריה של האמנות ואתגר ויזואלי, כל זאת באווירה של הנחייה אישית ויצירת דינאמיקה קבוצתית זורמת המאפשרת התפתחות של כל תלמיד בקצב שלו.

     

    משחקים מתמטיים עם לייא סלאלחא:

    להכיר את העולם בשפה המתמטית, דרך פעילות ומשחק מתמטי שתורם לפיתוח תלמיד
    חוקר, עצמאי, מעורר אינטואיציה, יצירתי, עורך ניסויים, אחראי על קבלת החלטות ומגלה
    מספר פתרונות לבעיה אחת, משער ומסיק מסקנות, ומפעיל חשיבה על חשיבה. במסגרת
    הקורס נעביר מבט אל העולם והחיים שלנו בעין מתמטית, נכיר מתמטיקאים שיצרו שינויי
    והשפעה במתמטיקה, באמצעות פעילויות, תחרויות וחידות נלמד בכיף ובהנאה

     

    שם הקורס: מגירות הנפש  עם זהר כהן ודיאנה כנעאן

    "כל אדם הוא יוצר, כל אדם אמן" (בוייס). אמנות הינה שפה שיש בה יכולת ביטוי אישי ואתגר יצירתי.

    במהלך הסדנה אנו נפגשים ומתנסים במגוון נושאים מתחום האמנות: רישום, ציור בצבע , הדפס, ופיסול. נחשף לאמנית ביאנקה אשל גרשוני, יוצרת ייחודית. יצירתה תהווה מעין סיפור מסגרת לתרגילים ולהכרות מעמיקה יותר עם אמנות ישראלית ועולמית.

    מגירות הנפש הנו חלון לעולמם של הילדים, חלון יצירתי מלא צבעים וחומרים. התלמידים מפתחים לעצמם "לוח עבודה" ייחודי ומגוון ביצירות שונות אשר יצטרפו לעבודה אחת שלמה ומקיפה. הסדנה מאפשרת לילדים לגלות משהו על עצמם, על כתב ידם האמנותי, על ייחודם, ובכך הם הופכים לחוקרים המיישמים מוצר ויזואלי המשקף אותם.

     

     

    שם הקורס: אנגלית אינטראקטיבית

    עם המנחה: נדאל מוהנא

    למיעצמית רפלקטיבית; קידום תהליכי חקר אישיים וקבוצתיים; שימוש בתכנים מוסיקליים ואמצעים אומנותיים; שימוש במשחקים ותחרויות ברמה אישית וקבוצתית; שימוש בכלים שפתיים לכתיבת שירה, הייקו וחמשירים; שימוש בתכנים חזותיים ותכני קולנוע; חשפיה לספרות וסיפורי ילדים; חשיפה לתכנים חברתיים ותרבותיים אוניברסאליים.  

     

    סקראץ עם ריהאן עמאר

    הקורס נותן לתלמידים ליצור משחקים, סרטונים וסיפורים תוך כדי לימוד יסודות התכנות, כך שאין צורך בידע קודם. הילדים יכירו את הדמויות המונפשות ואת כלי העיצוב הייחודיים לסביבת הפיתוח של סקראץ'. הם ייצרו משחקים כיפיים על ידי גרירה של "בלוקים" (שורות קוד מובנות) וזריקתם בסביבת העבודה שלהם. שיטה זו מאפשרת הבנה והטמעה של הלוגיקה הייחודית לתכנות

     

    כלים דיגיטלי ומדעי מחשב בסיס עם ריהאן עמאר

    קורס בניית משחקים הוא קורס שבו לומדים התלמידים את יסודות המחשוב ונותן לתלמידים להיכנס לאווירה דיגיטלית דרך שילוב כלים טכנולוגיים שונים בהוראה ובלמידה התמחות מקצועית בפיתוח משחקי מחשב לכל סוגי הפלטפורמות, במהלכו מעניק כלים ומיומנויות נרחבות הנחוצים להשתלבות במשחקים לימודים וכאן התלמידים מפעילים החשיבה הדיגיטלית .

     

    החיים כמשחק שחמט עם סאהר מועלם

    חשיפת הילדים לעשרת העקרונות הבסיס בשחמט ושל החיים , עקרונות אלו מובלים אותנו להצלחות ברמות גבוהות, תוך מתן סיטואציות וסיפורים הקשורים לעקרון עצמו

    -הבנת האסטרטגיה ותכנון לאסטרטגיה עם הצלחות.

    למידת טקטיקות בשחמט והשלכתם להקניית טקטיקות ואסטרטגיות של החיים.

    לבנות מטרות על, בדרך אופרטיבית להשיגן ולבדיל בין הבצוע לתוצאה.

    המשתתפים יועשרו דרך הדגמה והמחשה, תרגילים והסבר לנוסחאות הבאות :

    אסטרטגיה + טקטיקה = הדרך המהירה ביותר לממש את המטרה שלי .

    אסטרטגיה בלי טקטיקה = הדרך האטית והארוכה ביותר בשביל להגיע למטרה .

    טקטיקה בלי אסטרטגיה = הדרך המהירה ביותר לדרך לכישלון .

     

    שם הקורס: תקשורת וידאו וצילום עם חנאן דכואר

    לומדים על סוגי מצלמות, סוגי צילום וידאו ותמונות רגילות, תנועות הצילום, זוויות הצילום, עמידה מול מצלמה, תרגילי צילום בכיתה ובשטח בנושאים שקשורים בטבע, צל, זום, צילום מלמעלה למטה, מלמטה למעלה ועוד תרגילים שונים ...... סלפי, וסלפי הפוך וההבדל ביניהם. Stop motion טכניקת אנימציה שהתלמידים מיישמים בפועל ומשתמשים בכלים שונים. תוכניות עריכה דרך הפלפון והמחשב שהתלמידים לומדים איך להכין סרטון קצר או מצגת לתמונות לנושאים שונים.

    בשיעור שלי חשוב שיהיה שיתוף פעולה בין התלמידים וגם עבודה בקבוצות שיכירו אחד את השני וגם מגישים עבודה משותפת בצילום ומציגים אותה מול התלמידים
     

    שעשועי מדע עם מיכאל

    הקורס מיועד לתלמידים אשר שואפים ללמוד מעבר למה שהם מקבלים בבית הספר. הקורס עוזר לתלמידים להיות חוקרים עצמאיים, לפתח כישורים בתחום החקר המדעי, לחקור ולהתנסות בעצמם בדברים. כמו כן, המידע שהם מקבלים יעשיר את הידע המדעי שלהם, ועשוי לעורר סקרנות ויצירתיות.